24 juli 2008

Paris

Kort om gästen: Karin gör mig glad. Inte bara för att hon är så galet begåvad eller är underbart skön att umgås med. Hela hon påminner mig om den energi av ungdomlig romantisk galenskap som jag så starkt förknippar med Paris. (Tänk Justice och Andrea Crews.) Staden med en underbar symbios av klubbliv och mode där gränserna suddas. Där bor Karin. Så klart! De är som gjorda för varandra. Jag ser fram emot att träffa dem snart. Paris och Karin.

"Jag blir framför allt inspirerad av mina kreativa vänner, musik och staden jag bor i -Paris- där inspirationen flödar från morgon till kväll, vilket kan innebära allt från en helt vanlig morgon-kaffe i kvarteret till att jobba, gå på utställningar eller till ett dekadent Lacoste/ sailor-party på en båt nedanför ett stjärnprytt bling-blinkande Eiffel-torn. Här är några exempel på vardagligheter från olika platser i världens vackraste och mest romantiska stad;

rue Turenne: dricka vin med min kompis Johanna (som är grym på att rita lyxhippie-rockiga kläder & väskor) och snacka om allt från biografier till färger & texturer, pegasus eller kameler (det sägs att var än på jorden Pegasus satte ner en hov startade en källa av inspiration) & killar vi gillar eller inte.

rue Vielle de temple: fika, kolla in alla av intresse som passerar och läsa horoskopet i le Parisien, som jag är lika beroende av som kaffe.

Montmartre-Marais via rue St Honorré: En lång cykeltur eller promenad i sällskap med min Ipod och passera undangömda vintage-affärer på rue Rochechourt där jag senast blev kär i en hysteriskt fin rosmönstrad Ungaro-klänning från 90-talet, Colette, Lanvin och väldigt mycket mer.

Quai des Orfèvres/ pont Neuf : prata och pussas som & om tonåringar, musik & mode och hänga med benen utöver kajen och känna fjärilarna flyga i hela kroppen.




rue des Écouffes: titta ut genom fönstret på siluetterna av de gråvita hustaken, grannarnas blommor och lyssna på tystnaden.

Önskar en glad, inspirerande, galen, lugn, vacker sommar!! XX"

Karin W © 2008
boomp3.com