7 juli 2008

Finland

Kort om gästen: Att beskriva Knotans bilder som ett möte mellan Larry Clark, Terry Richardsson och Ryan McGinley är att göra det lite för enkelt för sig. Dessutom är det lite missvisande. Knotan behöver nämligen inte jämföras. Han står stadigt på den fotografiska världsscenen på egna meriter. Som person är han dessutom helt jävla underbar. Vi ska dricka sprit nån gång, har vi bestämt. Det ser jag fram emot. Hans inlägg serverar jag så som det skickades till mig. Knotan-style.

Oj oj!

Vad som inspirerar mig?

Först av allt Finland!
Jag blir glad i själen bara jag tänker på alla fyllor och roliga trevliga människor som blivit vänner därifrån! Fast då kanske jag måste säga Helsinki.
Jag blir inspirerad av människor i alla former och alla situationer.
Ok jag har aldrig varit i New York och alla som hör det säger till mig att: du måste åka dit och få inspiration!
Jag ger faktiskt blanka fan i det. vill jag ha inspiration åker jag till norrland eller till nån mindre stad!
Där får jag inspiration.

Puss å kram/ Knotan

Länkar till bilder: New York, Man, Norrland, Renskinn, Kåsa, Fällkniv, Kvinna, Häst, Kosken.

Knotan © 08