25 juli 2007

Små saker

Kort om gästen: Kristofer är en varmhjärtad, ödmjuk och ytterst kreativ människa. Videon som slog tittarrekord världen över på YouTube är en förtjusande resa bortom rationalitet. Jag föreställer mig också att det är så här det ser ut i Kristofers inre värld under hans kreativa stunder. Ett gnistrande flöde av underbara associationer och härligt orimliga vändningar. Trådar som hela tiden kortsluter mina invanda förväntningar och därför är så otroligt sköna och inspirerande. Hans gästinlägg är kort och tankeväckande.

"jag blir ofta inspirerad av mindre betydelsefulla händelser och ting.
det kan vara ljudet när man till slut tar tag i att diska grillgallret. slår i diskbänken innan det sänks ner i diskvattnet och ett skönt ljud uppstår.
strömbrytarens form som inspirerar till en liten karaktär som sen kladdas på ett block för framtida bruk.
en slumpad loop som blir grunden till ngt större.
alla små händelser, vridna ut och in upp och ner.

jag samlar på allt, för framtida bruk eller som dammsamlare.
(man vet ju aldrig när det kan behövas 12 bitar 8-kantigt papper som fungerat som skydd mellan assietter?)

har återupptagit att lyssna på radio när jag sover.
drömmarna får sköna vändningar och vridningar.

Kristofer Ström © 07