28 juli 2007

Internet

Kort om gästen: Andreas begåvning och produktivitet kan enbart matchas i storlek av hans enkelhet och ödmjukhet. Sådant träffar mig rakt i hjärtat och sprider sig som glädje ut i blodomloppet. Därför ska man kolla och lyssna på den ström av inspiration som Andreas skapar.

"Spontant tänkte jag säga akitektur och konst eftersom det brukar inspirera mig mer än nånting.

Sen tänker jag en massa på djur och natur. Det finns inget som gör mig på lika gott humör som djur, speciellt hundar. Nu har jag ingen egen men blir helt lycklig när jag ser någon på stan eller liknande.

För att bli inspirerad att skapa nåt krävs det att jag är på bra humör.
Rockmyten om att må piss för att kunna göra musik funkar inte inte på mig.

Det hade ju varit fint att påstå att jag får min främsta inspiration från naturen och en massa hundar men om sanningen ska fram får jag nog den mesta inspirationen från internet. Sjukt trist.

När jag jobbar sitter jag på ett kontor fullt av maskiner och datorer. Alldeles för ofta fastnar jag framför nåt youtubeklipp eller med att lyssna på ny musik. Ibland läser jag nån blogg jag avskyr och det kan ibland trigga mig att sätta igång.

Jag hatar verkligen internet. Min största inspiration."

Andreas Tilliander © 07