25 maj 2007

Äldre kvinnor

Kort om gästen: Navid är kärlek. Han är så nära mitt hjärta att jag kan bli tårögd när jag tänker på det. Killen är dessutom makalöst produktiv. Ni som inte redan känner honom kommer göra det i höst när ni äntligen kollar på filmkrönikan med ett leende. Navid är hjärta och hjärna i världens mest charmerande kombo.

"Äldre kvinnor inspirerar mig. Jag vill inte säga gamla kvinnor för det finns någonting gemensamt i blickarna på de just det här highscoret av explosivt östrogen som inte är trött överhuvudtaget. Men de är äldre. Och de går inte på din pojkaktiga charm och de ser igenom alla dina tricks du har i påsen. Men det är inte det bästa. Huvudanledningen till att jag inspireras av äldre kvinnor är för deras brist på cynism och bitterhet trots att de precis som äldre män har sett allt, varit med om allt och deltagit i flera cykler före oss småkaniner. Ruth i Six feet under, Bodil Malmsten, Sally Mann, June Carter, Meryl Streep, Kristina Lugn, Ellen Burstyn och Joan Baez. Ni gör mig liten och smått euforisk. "

Navid Modiri © 07