12 maj 2006

Flare

Konrad Olsson är förutom en frilansande skribent, ett kraftverk av god energi. Jag vet inte hur det gick till, men för en tid sedan snubblade jag över Flare. Plöstligt satt jag försjunken i en intervju med Andres Lokko. Det väckte så många känslor, tankar och bilder från mitt 90-tal att jag visste att jag måste blogga om upplevelsen på något sätt. Jag visste bara inte hur. För någon vecka sen hörde Konrad av sig och sa att han startat citatbloggen med ett stänk inspiration från min post om Christer Strömholms utställning av egna citat. Jag funderade på om man skulle kunna göra ett blogginlägg som knyter ihop alla de här trådarna på något vis. Den röda tråden är hur en massa bra saker sammanfaller på ett fint sätt ibland. Jag vet inte hur det går till, men jag gillar det. Mer sånt!